Våra pass

Jympa är Friskis&Svettis klassiker. Den är varierad, funktionell och enkel att hänga med i. Jympa är allroundträning i suverän form. På en timme får du träna allt: styrka, kondition och rörlighet. Träningskänslan och lusten att röra sig föds ur musiken. Alla pass har olika personlighet eftersom ledaren väljer sin musik själv.


Jympa bas

Bas är en skonsam jympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Bas är hoppfri, men innehåller lite jogging och andra steg som lättar från golvet.

Jympa medel

Medel passar dig som är van att träna och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Medel har tuffare tempo. Tyngre övningar varvas med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.

Jympa soft

Jympa soft är en jympa som tar extra hänsyn till muskler och leder. Här kan du bygga upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med säkra rygganpassade övningar till inspirerande musik. Soft är en skonsam  och utvald jympa som det kan svänga ordentligt om. Övningar är enkla, både att förstå och utföra. Musiken är varierad och lätt att träna till. Det finns gott om tid att hinna med rörelserna. Passet innehåller inga hopp eller tunga övningar. Jympa soft startar med en mjuk uppvärmning. Därefter tränar du styrka för hela kroppen. Sedan följer kondition. Passet avslutas med nedvarvning, rörlighetsträning och skön avslappning.

 


ÖVRIG GRUPPTRÄNING

Aerobics

Ett medelpass med häftiga stegkombinationer som byggs ihop i längre block.

Box

En tuff träning med mycket box- och kampsportkänsla. Passet präglas av  enkelhet, fight, teamkänsla och attityd.

Cirkelfys

Karaktären är fysträning, modellen är träning vid olika stationer,. Betoningen ligger på uthållig styrka, men träningen är också pulshöjande. Övningarna är funktionella och utmanar din teknik. Effekten förstärks med hjälp av skivstänger, vikter, bosu, kettlebells. Du tränar styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition på ett tufft och roligt sätt.

Core

Ligga, balansera, böja, rulla, klättra, hoppa. Core är grundträning som ökar din kroppskontroll genom övningar som utgår från våra naturliga rörelsemönster. Rygg, mage och sida är i fokus, men under passet får du också jobba med stabilitet i alla dina leder, din balans och rörlighet.
Core passar dig som vill ha utmanande och funktionell träning, men kräver inga förkunskaper. Genom att träna upp din core får du en starkare och enklare vardag.
Du tränar utan redskap, med kroppen som belastning. Nära golvet eller stående. Fokuserat eller fritt. Inåtvänt eller utåtriktat. Alltid med guidande ledarskap. Core stärker hela dig, inifrån och ut.tt instruktivt pass där du tränar effektivt och säkert. Du får utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet.

Core soft

Core soft är grundträning som ökar din kroppskontroll och förbättrar din hållning. Det gör dig starkare både på träningsgolvet och i vardagen. Du tränar utan redskap men med kroppen som belastning. Nära golvet eller stående. Fokuserat eller fritt. Inåtvänt eller utåtriktat. Alltid med guidande ledarskap. På Core soft har du gott om tid att komma in i varje övning och ledaren har ett extra stort fokus på att hjälpa dig hitta rätt i övningarna. Passet passar extra bra om du är ny, ovan eller om du vill träna i ett ostressat tempo.

CoreSpin

Ett kombinationspass med core och spinning. Här kombinerar vi stabilitet och kondition.

Dans fusion

Låt dig inspireras av musik, steg och dansstilar. Det kan vara disco, jazz, latino, funk, hiphop, street.. Rörelserna är enkla att hänga på, inga avancerade koreografier, bara härma, släppa loss och ha kul.

Dans Fuego

Dans fuego är inspirerat av latinsk musik, latinska rytmer och dansuttryck.
Stilarna kan vara salsa, mambo, rumba, flamenco, cumbia, samba, Härma, släpp loss och ha kul med mycket känsla, attityd och karaktär.

 

Flex

Funktionell träning med fokus på rörlighet. Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver, Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler, en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. Passet vänder sig till dig som är igång och tränar och vill komplettera med träning för din rörlighet.

Flex soft 

Mjuka upp och träna din funktionella rörlighet med extra hänsyn till leder och muskler. Träningen är lugn och inkännande och passar även dig som dig stel och ovan. Eller kanske tränar du tufft och vill varva med mer återhämtande träning. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i övningar för hela kroppen. Flex soft passar också dig som med en mjuk och dynamisk rörelseträning vill stressa ner, hitta balans, välmående och återhämtning.

HIT

HIT (högintensiv träning) är rejält tuff träning med massor av pepp och fokus. Här håller du hög intensitet och högt tempo under hela passet. Fokus är uthållighet för både styrka och kondition, spänst, explosivitet och snabbhet. Hårt, härligt och högintensivt. Passet är uppbyggt i zoner. I varje zon utför du tre olika övningar, i så många loopar du hinner. I vissa övningar använder vi redskap som kettlebells, skivstänger och hopphäckar. HIT passar dig som är i bra fysisk form, van att jobba med redskap och gillar att utmana dina gränser. En nära livet-upplevelse!

IntervallFlex

Tufft kombipass för kondition, styrka och rörlighet. Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet. Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow.

Power Hour

Ett teknikenkelt styrke- och konditionspass med mycket energi.

Power Hour är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar där vi bland annat använder medicinboll. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls.

Skivstång

Ett pass på medelnivå där vi tränar uthållig styrketräning för hela kroppen. Vi arbetar igenom alla viktiga muskelgrupper med anpassade vikter på stången.

 

 

Skivstång Intervall 

Ett skivstångspass som plussats på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningar är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass.

Yoga

F&S yoga bygger på den klassiska Hatha-yogans grunder och är vår egen yogaform som tagits fram i harmoni med F&S idé. Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk, lugn och meditativ yoga. En upplevelse där närvaro. ökad medvetenhet och stillhet infinner sig. Ett tillåtande pass, där prestationskraven uteblir.
Du behöver inte ha tränat yoga innan. En lugn träningsform för kropp, sinne och själ. I yoga tränas balans, styrka och andning. Målet är att uppnå fysiskt och mentalt välbefinnande.

  • Öppettider från 8/1 2018

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0007.0006.0007.0006.0009.0009.00
    Sista inpassering21.3021.3021.3021.3019.3017.3019.30
    Stänger22.0022.0022.0022.0020.0018.0020.00
  • Barnpassning lördagar 09.30 -12.45

  • Följ oss på instagram FS_AKERSBERGA

    facebook twitter